Kontakta försörjningsstöd

Via Kontaktcenter på telefon: 08-591 260 00

Din handläggare och mottagningen:
Måndag-fredag klockan 08.00-16.00

Hur kommer du i kontakt med oss?
Har du en handläggare ber vi dig att antingen ringa via Kontaktcenter eller använda mina meddelande via Mina sidor på hemsidan för att skicka ett meddelande till din handläggare. Om du ringer via kontaktcenter kommer du att bli uppringd av din handläggare inom 48 timmar.

Om du önskar ansöka om ekonomiskt bistånd för första gången kan du lämna in en ansökan via Mina Sidor om du har ett Bank-ID eller kontakta mottagningen på enheten för arbete-och försörjning.

Vill du tipsa om felaktiga utbetalningar och bidragsbrott?

Ring kontaktcenter måndag-fredag klockan 08.00-16.00

Kontaktcenter kopplar samtalet till en handläggare som utreder felaktiga utbetalningar.

Du kan även skicka e-post till anmalan.bidragsbrott@sigtuna.se.

Önskar du lämna in handlingar? Handlingar kan lämnas in via kontaktcenter i kommunhuset som finns på:

  • Södergatan 20 i Märsta, öppet måndag-fredag 08.00-16.00.

Kontaktcenter kan INTE vara behjälplig att kopiera eller skriva ut handlingar. Vid detta behov hänvisas du till andra miljöer som har utskriftsmöjligheter. Bra att tänka på är att vissa kan ta ut en avgift vid utskrift och kopiering av underlag.

Vid akuta fall utanför kontorstid kontakta socialjouren (information om socialjouren finns här Öppnas i nytt fönster.)
010-444 05 00

Hjälpte informationen på denna sida dig?

Meddela fel på sidan

Här kan du meddela om du saknar något eller om du hittat ett fel på denna sida.


Jag vill ha svar till min e-postadress. Obligatoriskt om du vill få ett svar.
Det du skickar till kommunen blir allmän handling.