Teknisk support och användarmanualer

Nämndprocessen i Sigtuna kommun är digital. Du behöver därför använda dig av digitala verktyg för att kunna delta på sammanträden och ta del av möteshandlingar. Nedan hittar du användarmanualer gällande våra digitala mötesverktyg och information om vart du vänder dig för hjälp när du behöver support.

IT-support

Har du tekniska problem som rör uppdateringar och/eller installation av applikationer (Teams, Netpublicator), lösenordsinställningar, etc. så vänd dig i första hand till helpdesk.

De har öppet mellan kl. 08-17 måndag-torsdag, eller mellan kl. 08.00-15.00 på fredagar. Du når supporten på telefon 08-591 265 75 eller via mejl helpdesk@sigtuna.se

Ring gärna innan ditt besök för att försäkra dig om att de har möjlighet att hjälpa dig. Observera att dörren till kommunhuset låses klockan 16.00.

Netpublicator

Sammanträdeshandlingarna når du i appen "Netpublicator" som finns installerad på din läsplatta.

Du kan även logga in via netpublicator.com (exempelvis om du använder dator).

Har du glömt lösenordet skapar du nytt genom att:

  1. Gå in på appen eller hemsidan netpublicator.com. Länk till annan webbplats.
  2. Uppe i högra hörnet klickar du på knappen ”Logga in”.
  3. En ruta dyker upp där du ska klicka på ”Skapa/glömt lösenord”.
  4. Fyll i din @sigtuna.se-adress och klicka på ”Skicka”.
  5. En länk har då skickats till din mejlinkorg. Klicka in dig på denna för att skapa ett lösenord till Netpublicator.

Hjälpte informationen på denna sida dig?

Meddela fel på sidan

Här kan du meddela om du saknar något eller om du hittat ett fel på denna sida.


Jag vill ha svar till min e-postadress. Obligatoriskt om du vill få ett svar.
Det du skickar till kommunen blir allmän handling.