Synpunkter och klagomål
Synpunkter och klagomål är ett viktigt redskap för att förbättra Arlandagymnasiets verksamhet.
Klagomålshantering
Följande rutiner gäller för klagomålshanteringen:
- Om det är något som inte motsvarar dina förväntningar eller om du är missnöjd med något ska du i första hand framföra det till din lärare eller mentor.
- Om ni inte lyckas lösa problemet och ditt missnöje kvarstår ska du vända dig till din rektor så att denne får möjlighet att agera.
- Skulle du efter det fortfarande vara missnöjd, kan du lämna dina synpunkter eller klagomål till Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen genom att välja Gymnasie- och vuxenutbildning och sedan Gymnasium i formuläret nedan.
Handlingarna som skickas till Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen diareförs och kommer att bli en allmän handling. Behandling av personuppgifter sker enligt personuppgiftslagen.
Hur lång tid tar det innan jag får svar?
Inom fem arbetsdagar ska du få svar. Ibland kan ett klagomål vara komplicerat eller av annat skäl kräva längre tid för oss att undersöka. Behöver vi mer än fem arbetsdagar meddelar vi dig orsaken till fördröjningen.
Lämna synpunkt och klagomål
Välj i listan vilket område din åsikt gäller.
Hjälpte informationen på denna sidan dig?
Meddela fel på sidan