Synpunkter och klagomål

Synpunkter och klagomål är ett viktigt redskap för att förbättra Arlandagymnasiets verksamhet.

Klagomålshantering

Följande rutiner gäller för klagomålshanteringen:

  • Om det är något som inte motsvarar dina förväntningar eller om du är missnöjd med något ska du i första hand framföra det till din lärare eller mentor.
  • Om ni inte lyckas lösa problemet och ditt missnöje kvarstår ska du vända dig till din rektor så att denne får möjlighet att agera.
  • Skulle du efter det fortfarande vara missnöjd, kan du lämna dina synpunkter eller klagomål till Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen genom att välja Gymnasie- och vuxenutbildning och sedan Gymnasium i formuläret nedan.

Handlingarna som skickas till Utbildnings- och arbetsmarknadsförvaltningen diareförs och kommer att bli en allmän handling. Behandling av personuppgifter sker enligt personuppgiftslagen.

Hur lång tid tar det innan jag får svar?

Inom fem arbetsdagar ska du få svar. Ibland kan ett klagomål vara komplicerat eller av annat skäl kräva längre tid för oss att undersöka. Behöver vi mer än fem arbetsdagar meddelar vi dig orsaken till fördröjningen.

Lämna synpunkt och klagomål

Välj i listan vilket område din åsikt gäller.



Kontaktuppgifter:
Det går bra att vara anonym, men då har vi ingen möjlighet att återkomma till dig med information om hur vi har behandlat ditt ärende.
Markera hur du önskar svar * (obligatorisk)
Markera hur du önskar svar



Du måste ange din e-postadress eller telefonnummer om du valt någon av dessa kontaktsätten.
Dina kontaktuppgifter:
Fyll i dessa om du vill få svar på ditt ärende eller om du vill bli kontaktad.
Dina kontaktuppgifter:




Hjälpte informationen på denna sidan dig?

Meddela fel på sidan

Här kan du meddela om du saknar något eller hittar fel på denna sida. Har du någon annan fråga till kommunen skickar du in den här:

Jag vill ha svar till min e-postadress. Obligatoriskt om du vill få ett svar.
Det du skickar till kommunen blir allmän handling.