Inbjudan till idétorget Valsta Centrum

2014-09-04

Var med och påverka i Valsta centrum! Medan Valsta centrum byggs om passar Valsta bibliotek, Medborgarkontoret och Valstasatsningen på att gå samman i ny lokal i det nya centrumet. Den 6 september bjuds alla invånare in till att lämna egna idéer och önskemål om utformningen av verksamheten. Syftet med dagen är att alla invånare ska kunna vara med och påverka

Idétorget är en dag för hela familjen och det bjuds på fika, uppträdanden samt olika aktiviteter för barn.

PROGRAM

11.50 Sigtuna Ethno Band spelar utanför det nya biblioteket

12.00 Lars Bryntesson (S), kommunstyrelsens ordförande, öppnar Idétorget

12.30 Möt Ragip Zarakolu, Sigtuna kommuns fristadsförfattare. Ställ frågor till Ragip på engelska, turkiska, tyska eller franska

13.30 Adam, Dylan och Miraki rappar

14.00 Hanna Carlsson, årets kulturstipendiat 2013, spelar

14.30 Sagostund 15.15 Barnteater med Lilla Parken: Kråkans kramar

16.00 Sigtuna Ethno Band spelar avslutningsmusik

HELA DAGEN

Namntävling – Vad ska den nya platsen heta? Lämna ditt förslag! En jury utser det vinnande bidraget.

E-boksutlåning – vi visar dig hur du gör. Utlåning av böcker från senaste topplistorna från biblioteken och butikerna Hela världen i Valsta: Pinna din favoritplats på vår världskarta Ansiktsmålning Under oktober behandlas alla förslag och idéer som lämnas på Idétorg.

Platsen kommer att stå färdig för att öppnas den 13 december på Valsta centrums julmarknad. Välkommen!

Vänliga hälsningar

Kristina Lindqvist