Beställ intyg

Nedan kan du som arbetar eller har arbetat i Sigtuna kommun beställa arbetsgivarintyg och tjänstgöringsintyg. Vi behandlar beställningarna i den ordning de kommer in. Handläggningstiden är mellan 1-14 arbetsdagar

Innehåll på denna sida

Arbetsgivarintyg

Arbetsgivarintyget innehåller uppgifter om hur mycket och när du har arbetat, vilken lön du har haft och varför arbetet upphörde. A-kassan, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen kan begära arbetsgivarintyg.

Här kan du beställa ditt digitala arbetsgivarintyg. Du får tillgång till det via din personliga a-kassa under ’’Mina sidor’’ eller genom att logga in på arbetsgivarintyg.nu.

Du kan välja att beställa arbetsgivarintyget i pappersform till din bostadsadress. Notera att handläggningstiden blir längre vid intyg i pappersform.

Tjänstgöringsintyg

Tjänstgöringsintyget innehåller uppgifter om anställningstid och befattning. Om du har haft en timanställning finns det också uppgifter om antal arbetade dagar och timmar. Ett tjänstgöringsintyg använder du för att styrka dina meriter när du söker arbete eller utbildning.

Hjälpte informationen på denna sida dig?

Meddela fel på sidan

Här kan du meddela om du saknar något eller om du hittat ett fel på denna sida.


Jag vill ha svar till min e-postadress. Obligatoriskt om du vill få ett svar.
Det du skickar till kommunen blir allmän handling.