Kundtjänstmedarbetare/administratör

Arbetsplatsen

Sigtuna Vatten & Renhållning AB är ett kommunägt bolag med ansvar för dricksvatten, avlopps- och avfallstjänsterna i Sigtuna kommun. Kommunen har en stark tillväxt av både nya bostadsområden och verksamhetsområden. Drygt 48 000 invånare bor i någon av tätorterna Märsta, Rosersberg, Sigtuna stad eller på vår levande landsbygd. Vi är idag drygt 30 medarbetare som tillsammans arbetar för att ge god service till våra kunder och externa partners. Under 2020 kommer flera medarbetare att anställas då vår nya återvinningscentral kommer att bemannas med egen personal. Det kommer även innebära fler administrativa uppgifter och vi behöver komplettera med en ny administrativ tjänst. Vårt kontor ligger i Märsta, på gångavstånd från Märsta station.

Arbetsuppgifter

Du kommer att ingå i enheten Verksamhetsstöd som idag består av fem medarbetare. Enheten ansvarar för kundtjänst, bokslutsarbeten, kund- och leverantörsreskontra, bokföring och avstämningar samt övriga administrativa uppgifter inom ekonomiarbetet. De administrativa- och kundtjänst uppgifterna ökar för enheten som därför behöver utökas med en till tjänst. I arbetet ingår bl. a. kundtjänst, att svara på telefonsamtal och hantera inkommande mail och utföra de uppgifter som uppkommer kopplat till detta. Det kan vara allt från att skicka ut en order till entreprenör om att storlek på avfallskärl behöver bytas till att svara på en fråga om öppettider på återvinningscentralen eller ett klagomål på dricksvattnet mm. Du kommer även att vara ett stöd till chefer och medarbetare i olika allmänna och administrativa ärenden. Löpande förbättringsarbeten är också något vi ständigt arbetar med. För att du ska trivas med rollen är det viktigt att du är en problemlösare, kan ta egna beslut och är ordningsam.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens. Du har minst ett års erfarenhet av kundtjänstrollen. Du ska ha ett intresse av hållbarhet och miljötänk eftersom vi ständigt jobbar efter att förebygga avfall och öka återvinningen samt använda dricksvatten klimatsmart. Det är meriterande om du varit med om att utveckla processer och verktyg inom kundtjänst. Arbetet kräver god samarbetsförmåga och god kommunikationsförmåga. Du behöver vara flexibel och serviceinriktad samt kvalitetsmedveten. Att ha förmågan att arbeta såväl självständigt som i grupp är en förutsättning. Språk: - Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift - Goda kunskaper i engelska, tal och skrift Datakunskaper: - Goda kunskaper i Windows och MS Officepaketet - Goda kunskaper av användning av digitala verktyg Meriterande: - Kunskap om verksamhetssystemet Future - Kunskap i att använda GIS-system

Detaljer

  • Arbetsform: Tillsvidareanställning
  • Erfarenhet: Erfarenhet krävs
  • Omfattning: Heltid
  • Tillträde: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning under sex månader.
  • Varaktighet: Tillsvidare
  • Antal platser: 1

Kontaktperson(er)

Agneta Holm, VA-chef
Telefon: 08-40925106
E-post: agneta.holm@sigtunavatten.se

Facklig(a) företrädare

Maria Nordmark, Avfallsstrateg
Mobil: 070 4321 601
E-post: maria.nordmark@sigtunavatten.se

Sista ansökningsdatum: 2019-11-13

Ange referensnummer: A910655

Sigtuna Vatten & Renhållning AB erbjuder friskvårdsbidrag och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid! Läs gärna mer om oss: https://www.sigtunavatten.se Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Hjälpte informationen på denna sidan dig?

Meddela fel på sidan

Här kan du meddela om du saknar något eller hittar fel på denna sida. Har du någon annan fråga till kommunen skickar du in den här:

Jag vill ha svar till min e-postadress. Obligatoriskt om du vill få ett svar.
Det du skickar till kommunen blir allmän handling.