Socialsekreterare Familjehemsenheten

Arbetsplatsen

Sigtuna. Du kanske tänker på den pittoreska staden vid Mälaren, den internationella mötesplatsen och handelsstaden med tusenåriga anor? Det är sant. Men idag är Sigtuna kommun så mycket mer. Här finns Märsta, Valsta, Rosersberg, Arlanda och en levande landsbygd. Än idag är Sigtuna en plats som välkomnar det internationella och mångkulturella. För vi vet att olikheter berikar. Hos oss möts människor, tankar, idéer, kulturer och företag. Hos oss möts dåtid och framtid, natur och stad, Sverige och världen. Varje år passerar många miljoner människor Sigtuna kommun via landets största flygplats. Men snarare än en plats att resa ifrån är det här en plats att komma hem till. Välkommen till Sigtuna kommun. Arbetsplatsen är belägen i Märsta, med direkt närhet till SJ-tåg, pendeltåg och buss. Individ- och familjeomsorgsförvaltningens myndighetsutövande enheter är: -Mottagningsenheten barn, unga och vuxna -Barnenheten 0-12 år -Ungdomsenheten 13-19 år -Enheten för missbruk och våld i nära relation -Familjehemsenheten Inom förvaltningen finns även Öppenvårdsenheten, Förebyggande enheten och Boende enheten. Barn-, ungdoms- och familjehemsenheten har en enhetschef med det övergripande ansvaret. På varje enhet finns en biträdande enhetschef som ansvarar för att leda och fördela det dagliga arbetet. Barn-, ungdoms- och familjehemsenheten delar på två processledare, två administratörer och sex behandlingsassistenter. Familjehemsenheten består av fyra socialsekreterare/barnhandläggare, tre familjehemssekreterare och en biträdande enhetschef. Vi arbetar för en socialtjänst som är proaktiv och nyskapande. Vi genomför projekt för att arbeta med reviderade BBIC och Signs of Safety. Vi välkomnar nya arbetssätt. Vi vill ge dig en arbetsplats som du vill stanna kvar på och vara med och utveckla. Vi erbjuder ett nära ledarskap, en hållbar arbetsmiljö med rimlig arbetsbelastning utifrån din kompetens och ditt driv. Vi erbjuder dig regelbunden handledning, kontinuerlig utbildning och friskvårdsbidrag.

Arbetsuppgifter

Du är barnets och ungdomens socialsekreterare och har ansvar för att följa upp placeringar i nära samarbete med familjehemssekreterare, vårdnadshavare och familjehem. De grundläggande arbetsuppgifterna är: - att följa upp placeringar i familjehem. - att besöka barnet/ungdomen i familjehemmet minst fyra gånger per år. - att överväga/ompröva vården enligt SoL och LVU.

Kvalifikationer

Du är utbildad socionom med erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten. Du har erfarenhet av arbete med barn och/eller unga. Erfarenhet av BBIC och Signs of Safety är meriterande. Vi ser gärna att du behärskar Lifecare. B-körkort är önskvärt.

Detaljer

  • Arbetsform: Tillsvidareanställning
  • Erfarenhet: Erfarenhet krävs.
  • Omfattning: Heltid, Dagtid, 39h arbetsvecka.
  • Löneform: Månadslön. Individuell lönesättning.
  • Tillträde: Enligt överenskommelse.
  • Varaktighet: Tillsvidare
  • Arbetstid: Dagtid
  • Antal platser: 1

Kontaktperson(er)

Anna-Riikka Törrönen, Enhetschef IFO Myndighetsavdelningen BOU
Telefon: 08-591 263 35
E-post: anna-riikka.torronen@sigtuna.se

Katarina Riska, Biträdande enhetschef Familjehemsenheten
Telefon: 08-591 263 63
E-post: katarina.riska@sigtuna.se

Facklig(a) företrädare

Facklig representant, Se www.sigtuna.se

Sista ansökningsdatum: 2020-02-28

Ange referensnummer: Socialsekreterare Familjehemsenhet

Sigtuna kommun erbjuder friskvårdsbidrag och för bättre hälsa har vi rökfri arbetstid! Läs gärna mer om våra förmåner: https://www.sigtuna.se/sv/Om-Sigtuna-kommun/lediga-jobb/Formaner-for-dig-som-anstalld-i-Sigtuna-kommun/

Hjälpte informationen på denna sidan dig?

Meddela fel på sidan

Här kan du meddela om du saknar något eller hittar fel på denna sida. Har du någon annan fråga till kommunen skickar du in den här:

Jag vill ha svar till min e-postadress. Obligatoriskt om du vill få ett svar.
Det du skickar till kommunen blir allmän handling.