Tack för din medverkan i valet

Tack för din medverkan i valet – ditt engagemang är viktig för demokratin! Här hittar du praktisk information om din utbetalning.

Vi arbetar just nu på att registrera era utbetalningar. Om ni inte har Nordea som bank behöver ni anmäla ert bankkonto till Nordea.

Anmälan av bankkonto för nyanställd - med BankID

Är det första gången du är anställd/utför uppdrag åt Sigtuna kommun måste du anmäla vilket bankkonto din lön ska utbetalas till. Ansökan sker via länken i högra kolumnen på denna sida.

Anmälan gör du själv senast 6 dagar före löneutbetalning via Nordeas portal för lönekontoanmälan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., Anmäl konto till Nordeas kontoregister | Nordea. För att kunna anmäla in konto behöver du BankID och arbetsgivarnummer.

Sigtuna Kommuns Arbetsgivarnummer hos Nordea är:
Sigtuna kommun: 642082

Anmälan av bankkonto för nyanställd - utan BankID

Om du saknar BankID fyller du i och skriver ut den blankett som finns på Nordeas portal för lönekontoanmälan. Blanketten skickar du till Nordea, adress står längst ned på blanketten.

Om bankkonto saknas vid utbetalningstillfället utbetalas lönen med utbetalningsavi.

Ändring/byte av bankkonto

Ändra eller byta bankkonto gör du via Nordeas portal för lönekontoanmälan.

Om du inte gör detta så kommer du få en utbetalningsavi som du kan lösa in på Nordeas Bankkontor. Den går bara att lösa in på Nordea och ingen annan bank, tyvärr (ny regel från 1 september 2022)

Hjälpte informationen på denna sida dig?

Meddela fel på sidan

Här kan du meddela om du saknar något eller om du hittat ett fel på denna sida.


Jag vill ha svar till min e-postadress. Obligatoriskt om du vill få ett svar.
Det du skickar till kommunen blir allmän handling.