Serviceanmälan kommunens lokaler

Brister i kommunägda och inhyrda lokaler ska anmälas. Med brister menas­ ­­till exempel trasig fasadbelysning, problem med ventilation, värme, vatten och avlo­pp, elinstallationer och storkök.

Kommunens verksamheter och hyresgäster

Om du hyr eller driver verksamhet i kommunens lokaler skall du göra en serviceanmälan via länken nedan.

Om du är extern hyresgäst till kommunen, det vill säga hyr lokal av kommunen men inte bedriver kommunal verksamhet, kontaktar du din fastighetsförvaltare på Komfast.

Till serviceanmälan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kommuninvånare

Om du som kommuninvånare upptäcker fel på en kommunal lokal kan du lämna din felanmälan som en synpunkt.

Gör en synpunktsanmälan

  • Skadegörelse ska alltid polisanmälas. Det görs på telefonnummer 114 14.
  • Synpunkter på drift och skötsel lämnas till vår tekniska förvaltare på Komfast.

När du skickar in en felanmälan delar du med dig av personuppgifter.

Läs om hur Sigtuna kommun hanterar personuppgifter

Akuta brister utanför kontorstid

Om du, utanför kontorstid, upptäcker en akut brist på en verksamhetslokal som tillhör kommunen, kan du som invånare och som hyresgäst anmäla detta till vår driftentreprenör Svefab. Detta gäller till exempel om du ser en vattenläcka, krossade glasrutor eller lösa elkablar.

Jourtid vardagar: kl 16.00-07.00
Jourtid helger: dygnet runt
Journummer Svefab: 020-54 40 22

Hjälpte informationen på denna sida dig?

Meddela fel på sidan

Här kan du meddela om du saknar något eller om du hittat ett fel på denna sida.


Jag vill ha svar till min e-postadress. Obligatoriskt om du vill få ett svar.
Det du skickar till kommunen blir allmän handling.